Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaniu

Kolorowy pasek

Dobry Start

Dobry Start

Podstawa prawna: Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz. U. z 2018r. Poz. 1061).

 

Sprawy związane z ustaleniem prawa do świadczenia „Dobry start”  prowadzone są w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Lubaniu, Plac Lompy 1,

– osoby o nazwiskach rozpoczynających się literami od A do Ł - II piętro, pokój 10/11 (tel. 75 646 44 90 A-E, tel. 75 646 44 94 F-Ł)

- osoby o nazwiskach rozpoczynających się literami od M do Ż - parter, pokój 1B (tel. 75 646 44 77). 

 

Przyjęcia klientów odbywają się:

w poniedziałek w godzinach 7.30 – 14.00  

we wtorek w godzinach 7.30 – 17.00

w środę w godzinach 7.30 – 14.00

w czwartek w godzinach 7.30 – 14.00

w piątek w godzinach 7.30 – 14.00

 

Formularze są dostępne:

1) w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Lubaniu Plac Lompy 1, Parter- pokój 1B i II piętro - pokój 10/11

2) jako załączniki do niniejszego artykułu

3) w Urzędzie Miasta Lubań , ul. 7 Dywizji 14 - Biuro Obsługi Interesanta

 

Dla kogo wsparcie?

Świadczenie „Dobry Start” przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia.

Jak otrzymać świadczenie „Dobry Start”?

Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić mama lub tata dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.

Gdzie złożyć wniosek?

Wnioski o świadczenie będą przyjmowane i realizowane przez te same instytucje , które realizują obecnie świadczenie wychowawcze w ramach programu „Rodzina 500+”. Chodzi tu o urząd miasta/gminy, ośrodek pomocy społecznej lub inną jednostkę organizacyjną (np. centrum świadczeń)  właściwą dla miejsca zamieszkania rodzica ubiegającego się o wyprawkę na dziecko (w przypadku powiatów świadczenia będą realizowane przez powiatowe centra pomocy rodzinie).

Kiedy złożyć wniosek?

Wniosek – podobnie jak wnioski o świadczenie wychowawcze z programu „Rodzina 500+” – będzie można składać już od 1 lipca online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną, a od 1 sierpnia drogą tradycyjną (papierową).

Ważne! Wniosek należy złożyć do 30 listopada.

Kiedy rodzina otrzyma wsparcie?

W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny wyprawkę otrzymają nie później niż 30 września. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach gminy będą miały maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia. Złożenie wniosku o świadczenie „Dobry Start” w lipcu i sierpniu to gwarancja wypłaty świadczenia nie później niż do 30 września.

Więcej informacji na: https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start

Załączniki

wniosek_o_ustalenie_prawa_do_świadczenia_dobry_start (281.7kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
załącznik_do_wniosku_o_ustalenie_prawa_do_świadczenia_dobry_start (103.9kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Jarosław Choroszy
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Jarosław Choroszy
Data wprowadzenia:2018-06-13 10:24:12
Opublikował:Jarosław Choroszy
Data publikacji:2018-06-13 10:39:26
Ostatnia zmiana:2019-01-15 09:49:25
Ilość wyświetleń:1050
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaniu
PLAC LOMPY 1, 59-800 LUBAŃ

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij